Praktyka metta - medytacja i szczęśliwe stany umysłu
Dzięki praktykowaniu Vipassany zacząłem się interesować medytacją mettā.
Ale nie stało się od razu.
Na ostatnim dniu kursu Vipassana technika ta jest przekazywana dla uczniów. Na mnie nie wywołała entuzjazmu, byłem za mocno wciągnięty w obserwowanie swojego wewnętrznego świata, często wypełnionego ciężkimi odczuciami aby otworzyć się na mettā.
Z czasem zrozumiałem jaką wartość niesie medytacja mettā, czyli praktyka miłującej dobroci. Poziom wrażliwości na wewnętrzny świat, świadomość tego co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz jest bez większego znaczenia jeśli nie niesie za sobą zmiany w postępowaniu względem innych.
Jeśli ego nie zaczyna się zmniejszać a w jego miejscu pojawiać naturalna życzliwość, Miłość do wszelkiego stworzenia to praktyka nie ma głębszej wartości. Nie niesie korzyści dla innych.
Przed ostatnim kursem Vipassany kupiłem książkę Medytacja i szczęśliwe stany umysłu: Metta - Navis Nord
Wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.
A gdy kończył się kurs Vipassany i była ostatnia medytacja grupowa zakończona praktyką medytacji mettā, w końcu poczułem moc tej techniki.
Umysł wypełnił się pozytywnymi myślami i emocjami, przez ciało przychodziły fale bardzo przyjemnych i intensywnych doznań. Czułem wielką radość, szczęście i pragnienie by wszystkie istoty były równie szczęśliwe jak ja.
Po powrocie do domu wróciłem do lektury i zrozumiałem, że czas zacząć czytać książkę od początku. Tym razem z głębszym rozumieniem, analizą i przede wszystkim praktyką.
Wkrótce napiszę więcej o rezultatach.
Ale nie stało się od razu.
Na ostatnim dniu kursu Vipassana technika ta jest przekazywana dla uczniów. Na mnie nie wywołała entuzjazmu, byłem za mocno wciągnięty w obserwowanie swojego wewnętrznego świata, często wypełnionego ciężkimi odczuciami aby otworzyć się na mettā.
Z czasem zrozumiałem jaką wartość niesie medytacja mettā, czyli praktyka miłującej dobroci. Poziom wrażliwości na wewnętrzny świat, świadomość tego co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz jest bez większego znaczenia jeśli nie niesie za sobą zmiany w postępowaniu względem innych.
Jeśli ego nie zaczyna się zmniejszać a w jego miejscu pojawiać naturalna życzliwość, Miłość do wszelkiego stworzenia to praktyka nie ma głębszej wartości. Nie niesie korzyści dla innych.
Przed ostatnim kursem Vipassany kupiłem książkę Medytacja i szczęśliwe stany umysłu: Metta - Navis Nord
Wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.
A gdy kończył się kurs Vipassany i była ostatnia medytacja grupowa zakończona praktyką medytacji mettā, w końcu poczułem moc tej techniki.
Umysł wypełnił się pozytywnymi myślami i emocjami, przez ciało przychodziły fale bardzo przyjemnych i intensywnych doznań. Czułem wielką radość, szczęście i pragnienie by wszystkie istoty były równie szczęśliwe jak ja.
Po powrocie do domu wróciłem do lektury i zrozumiałem, że czas zacząć czytać książkę od początku. Tym razem z głębszym rozumieniem, analizą i przede wszystkim praktyką.
Wkrótce napiszę więcej o rezultatach.
Obym był szczęśliwi.
Obym się rozwijał w życzliwości i bezwarunkowej miłości.
Oby wszystkie istoty dzieliły moją radość i spokój umysłu.
Obym się rozwijał w życzliwości i bezwarunkowej miłości.
Oby wszystkie istoty dzieliły moją radość i spokój umysłu.